Jegyzőkönyv az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület

         2018. évi november 28-án megtartott közgyűléséről. 

 

Színhely: 2800 Tatabánya, Szőlőhegy u, 141.

Időpont: 2018.11.28. 17.30h

 

A közgyűlés 17.30 h-kor elkezdődött, miután a jelenlévők megállapították, hogy a közgyűlés határozatképes, mert azon a szavazati joggal rendelkező tagok több mint a fele részt vesz. (jelenléti ív mellékelve) Szavazásra jogosult 10 fő. A közgyűlés egyszerű szótöbbséggel levezető elnöknek Takács Jánost, jegyzőkönyv vezetőnek Czuprik Máriát, jegyzőkönyv hitelesítőnek Nagy Zoltánt, ifj. Lukács Lajost, a szavazatszámláló bizottságba Nagy Juditot és Rácz Ágnest megválasztotta.

Takács János (a továbbiakban „levezető elnök”) megállapítja, hogy az Alapszabály szerint kiküldött meghívókra, a tagság részéről kiegészítés, vagy módosító javaslat nem érkezett, majd szavazásra teszi fel a kiküldött napirendek elfogadását.

A közgyűlés egyhangúlag, (10 fő) „igen” szavazatával elfogadta a napirendi pontokat.

  1. Napirend.

 A levezető elnök, megnyitja az első napirendi pontot. Ismerteti az éves beszámolót - ezen belül közzéteszi az ügyvezető szervnek az egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentését. / A beszámoló és mellékletei csatolva, a jegyzőkönyv része./

A beszámolóhoz hozzászólás észrevétel nem hangzott el. A levezető elnök szavazásra bocsájtotta az éves beszámoló - ezen belül az ügyvezető szervnek az egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentés közzétételének elfogadását..

A szavazatszámláló bizottság jelentése szerint, 7 igen, 3 tartózkodás, 0 ellenszavazattal a közgyűlés elfogadta a beszámolót.

  1. Napirend.

A levezető elnök, rátér a 2. napirendi pontra.

 

Itt elmondja, hogy a tagfelvétel ugyan nem minősül közgyűlési hatáskörnek, de az ügyvezető szerv, szükségesnek ítélte lelkesítőleg ismertetni ezen a területen is a fejlődést. A belépési nyilatkozatokat a vezetőséghez történt benyújtást követően, a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül, egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással határozott négy új tag, felvételről.

3.Vezetőségválasztás.

A levezető elnök jelzi, hogy Alapszabályunk értelmében, a vezetőség az egyesület három vezetőségi tagból (elnök, 2 alelnök, ) álló ügyvezető szerve, amely dönt mindazon kérdésekben, amelyet jogszabály vagy alapszabály nem utal a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe. A vezetőség tagjait a közgyűlés választja 5 év határozott időtartamra.

Ez a határidő letelt. Bejelenti, hogy az eddigi ügyvezető szerv megbízatása megszűnt, a vezetésbe új tagok választása szükséges.

Első javaslat az elnök személyére: Káposztás János

Egyéb javaslat nem érkezett.

A szavazatszedő bizottság elnöke, Nagy Judit megkérdezi, hogy titkosan, v. egyszerű kézfeltartással szavazzanak-e? A közgyűlés a nyilvános, egyszerű kézfeltételt választja. A szavazatszedő biz. elnöke szavazásra teszi fel a javaslatot:

Elfogadja-e elnöknek Káposztás János személyét a közgyűlés?

A szavazás eredménye : 9 igen, 0 nem 1 tartózkodás

Takács János javasolja, hogy ezt a tényt és a következő tisztségviselők megválasztásának eredményét, határozatban mondja ki a közgyűlés.

Határozati javaslat:

2018.11.28 napjától, az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat elnöke Káposztás János,

 

KGY2018.11.28/1 közgyűlési határozat, 10 igen, szavazattal 0 ellene, 0 tartózkodással

Alelnöknek Kiss Tünde és egészségi állapotára való tekintettel távol, de a jelölést elfogadva Bulyáki Judit kapott jelölést.

A szavazatszedő bizottság jelentése alapján, mindkét alelnök jelölt esetében 9 igen, 1 tartózkodás, 0 ellenszavazattal megválasztották alelnöknek.

Határozati javaslat: 2018.11.28 napjától, az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat alelnöke Kiss Tünde és Bulyáki Judit.

A javaslatot a közgyűlés 10 igen, 0 ellene, 0 tartózkodással elfogadta és a KGY2018.11.28/2 számmal látta el.

 

Az új elnök Káposztás János meghatottan vette tudomásul megválasztását és köszönetet mondott a tagságnak, hogy egy emberként álltak mellé.

Rövid beszédet mondott, melyben az egyesület még hatékonyabb tevékenysége érdekébe javasolta a tevékenységi körök kiszélesítését. Ide sorolta az öngyógyítás, és természet gyógyászati termékekkel foglalkozás témakörét.

Meghatalmazásokat kért a közgyűléstől az alábbiakra.:

Alapszabály módosításának lehetősége

Egyesület kiterjesztése, tevékenység szélesebb alapokra helyezése

Az egyesület székhelyének Budapestre, vitelére.

Határozati javaslatok:

Az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület közgyűlése megbízza Káposztás János elnököt, hogy járjon el a vezetőségválasztást követő hivatalokkal, szervekkel szembeni regisztrációk ügyében.

KGY2018.11.28/3

A közgyűlés 10 igen, 0 nem, 0 tartózkodással elfogadta a javaslatot.

Az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület közgyűlése előzetes tájékoztatás terhe mellett, felhatalmazza Káposztás János elnököt, hogy az egyesület érdekében, az Alapszabályt módosítsa. Az öngyógyítás és természet-gyógyászati termékekkel kapcsolatos változtatásokat elvégezze.

KGY2018.11.28./4

A közgyűlés 10 igen, 0 nem, 0 tartózkodással elfogadta a javaslatot.

Az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület közgyűlése döntött arról, hogy székhelyét Budapestre egy később meghatározásra kerülő helyszínre teszi át.

KGY2018.11.28/5

A közgyűlés 10 igen, 0 nem, 0 tartózkodással elfogadta a javaslatot.

  1. Egyebek napirendi pont

Határozati javaslat:

A közgyűlés dönt arról, hogy Tatabányán fiók szervezet marad.

KGY2018.11.28/6

A közgyűlés 10 igen, 0 nem, 0 tartózkodással elfogadta a javaslatot.

Határozati javaslat:

Az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület közgyűlése, tatabányai fiókszervezete vezetőjének Takács Jánost nevezi meg.

KGY2018.11.28

A közgyűlés 10 igen, 0 nem, 0 tartózkodással elfogadta a javaslatot.

A közgyűlés 19.10 h-kor Káposztás János elnök szavaival zárta munkáját, aki

eredményes, 2019-es évet kívánt. 

 

 

Tatabánya, 2018. november 28

 

 

 

jegyzőkönyv vezető                                       jegyzőkönyv hitelesítő                  jegyzőkönyv hitelesítő

Czuprik Mária                                                   Nagy Zoltán                               Lukács Lajos

 

                                                                                             

 

MELLÉKLET A 350/2011. (XII. 30.) KORM. RENDELETHEZ

5 KÖZHASZNÚSÁGI MELLÉKLET 

1. A szervezet azonosító adatai

név: Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesület

székhely: 2800 Tatabánya, Szőlőhegy 143

bejegyző határozat száma: Pk.60.070/2011/8

nyilvántartási szám: 1866

képviselő neve: Takács János

   2. Tárgyévben végzett alapcél szerinti és közhasznú tevékenységek bemutatása:

Egyesületünk nem közhasznú jogállású, ezért a cél szerinti tevékenységeinket kívánjuk itt bemutatni.

Fiatal humán közösségek, továbbiakban az ifjúság védelme, és az állatokkal való humánus bánásmód elősegítése. Az állattartók felvilágosítása a felelős állattartás emberi és jogszabályi követelményeiről.

  3. Közhasznú tevékenységek bemutatása (tevékenységenként) közhasznú tevékenység megnevezése:  egészségmegőrzés, betegségmegelőzés (kutyás terápia, ) természetvédelem, állatvédelem

közhasznú tevékenységhez kapcsolódó közfeladat, jogszabályhely:

  a közhasznú tevékenység célcsoportja: iskoláskorúak, állattartók,

a közhasznú tevékenységből részesülők létszáma: változó

  a közhasznú tevékenység főbb eredményei:

 4. Közhasznú tevékenység érdekében felhasznált vagyon kimutatása Felhasznált vagyonelem megnevezése Vagyonelem értéke*0

 Felhasználás célja

 5. Cél szerinti juttatások kimutatása Cél szerinti juttatás megnevezése Előző év* Tárgyév* 0

     

 6. Vezető tisztségviselőknek nyújtott juttatás Tisztség Előző év (1)* Tárgyév (2)* 0

 A. Vezető tisztségviselőknek nyújtott juttatás összesen:  0 Ft

 7. Közhasznú jogállás megállapításához szükséges mutatók Alapadatok Előző év (1)* Tárgyév (2)* B. Éves összes bevétel     ebből:  0  

C. a személyi jövedelemadó meghatározott részének az adózó rendelkezése szerinti felhasználásáról szóló 1996. évi  CXXVI. törvény alapján átutalt összeg  17.102 Ft

Az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat 2018. éves beszámolója - ezen belül az ügyvezető szervnek az egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentése.

Tisztelt Közgyűlés!

Egyesületünk folyó évi tevékenysége nagyon visszaesett. Többen inaktívvá váltak, vagy kiléptek sorainkból.

Korábban arról beszéltünk, hogy a Tatabánya várostól használatra kölcsön kapott Mazda pick-up kisteherautóval járőr tevékenységet végzünk. Mint ismeretes, ez a jármű korábban a városi ebrendészeti telep gépkocsija és egy Molotov koktélos támadás elszenvedője volt.

Az utastér belülről kiégett és az intercooller (olajhűtő) is hibás volt rajta. Áldozatos munkával hoztuk helyre a belső teret, de sajátos anyagi viszonyaink nem tették lehetővé a forgalomba helyezést és üzemeltetést. A telephelyünkön állt, nem használtuk, ezért ősszel, köszönettel visszaadtuk Tatabánya város Önkormányzatának. Minden járőr tevékenységet és a célzott kivonulásokat is az ügyvezető szerv tagjainak járműeivel oldottuk meg.

Tagjaink Facebook hír alapján jutottak el a szomszédos Fejérmegyébe Gánt-Bányatelepre, ahol több cinke ragadt bele a kerítés szélére kent erős ragasztóba és pusztult el, a tulajdonos „sajátos” macskák elleni védekezése következtében. Az ingatlanra ugyan nem tudtunk bejutni, többszöri próbálkozás ellenére sem, de érzékeltük a házban tartózkodók reakcióit. Figyelmeztető írást hagytunk hátra, melyben az állatkínzás jogkövetkezményeire hívtuk fel a lakókat. Ide az év folyamán más alkalmakkor is visszatértünk, demonstrálva az állatvédők jelenlétét. Rövid láncon tartott kutyák sorsát könnyítettük meg Síkvölgy, Vértesszőlős-Baromállás-dűlő és Vértessomló településen. Havi két alkalommal járőr tevékenységet folytattunk Tatabányán, ahol a kutyafuttatók környékét és azok tisztaságát ellenőriztük.

Figyelemmel voltunk a 218/1999. (XII.28.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésében foglaltakra, mely szerint kutyát bevinni kegyeleti helyre, ügyfélforgalmat bonyolító középületbe, önkormányzati intézménybe vásárcsarnok, piac területére nem lehet.

Több alkalommal hívtuk fel a kutya tulajdonosok figyelmét arra, hogy valami kipottyant a kutyusból. Ilyenkor szerencsésebb lett volna, ha van nálunk a kutyagumi felszedésére alkalmas eszköz. Amit osztani tudtunk volna alkalomszerűen. Pozitív tapasztalataink is voltak. Az esetek 70%-ában azt láttuk, hogy az eseményt követően, a gazdi automatikusan veszi elő a papír, v. nylonzacskóját és felszedi a végterméket. Még mindig gond annak elhelyezése. Rutin, hogy a kommunális szemétgyűjtőkbe dobják, ami közegészségügyi szempontból sem szerencsés. Mivel a kutya szar, nem bomlik le, ezért a további sorsa is kérdéses. Első körben eredménynek ítélnénk, ha mindenki begyűjtené a saját blökije után. Ha ezt nem teszi, javaslataink a következők: A „figyelmetlen” gazdi azonosítása után, tehát akik széthagyták a kutyapiszkot, azoknak egy futár dobozban: "talált tárgy"-megjelöléssel szállítja vissza. Befektetésnek tűnik, de összességében megtakarítás, ha a kutyapiszkot a megfelelő gyűjtőben leadók jutalma ingyenes wifi-hozzáférés, v. egyéb jutalom lenne. Fanyalogva jegyzem meg, hogy Amerikában ebből is megújuló energiát állítanak elő. Az USA Massachusetts államában fekvő Cambridge Pacific Street Dog parkjában a kutyasétáltatók által összegyűjtött ürülékből kinyert metángázt alakítják át villamos energiává. A kutyákból kipréselt áram fedezi a park közvilágítását. Angliában, Chesterben hasonló módszerrel a helyi lakosság áramellátását és fűtését részben a kutyák után feltakarító gazdik dobják össze.

Közterületen galamb etetést is tapasztaltunk, ahol az idős elkövetők figyelmét felhívtuk a város helyi rendeletére. Mely a 10. § (2) bekezdésében úgy szól, hogy szabálysértést követ el, és háromezer forinttól harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható aki: a vadon élő galambok és kóbor állatok etetésére, itatására, fészkelő hely kialakítására, belterületi közterületen haszonállat legeltetésére vonatkozó tilalomnak nem tesz eleget.

Az értetlenkedő megnyilvánulásokra elmondtuk, hogy  a galamb ürüléke egészségügyi fenyegetettséget jelent, bakteriális fertőzések kockázatát hordozza, s veszélyes hulladéknak számít.

Tisztelt Közgyűlés!

Most áttérnék a vagyoni helyzetünkről szóló beszámolónkra.

A civil szervezetek, egyesületek, alapítványok könyvvezetési és beszámolási szabályait a 479/2016. (XII. 28.) Korm. rendelet szabályozza. 

Ennek megfelelően, Egyesületünk vezetősége éves egyszerűsített beszámolóját a 2018. üzleti évre, az alábbiak szerint adja közre.

2013-tól, minden civil szervezetnek - nem csak a közhasznú jogállásúaknak! - az éves beszámoló mellé közhasznúsági mellékletet is kell készíteni. Melyet jelen beszámolóhoz csatolunk.

Egyesületünk a 2018-as üzleti évben, 22.000 Ft-ból gazdálkodott. Noha kaptunk a NAV-tól egy 8 884 000 forintos társasági adó befizetési felszólítást is. Fordítva megnyugtatóbb lenne a pénzügyi helyzetünk, de mint a múltban több alkalommal, ebben az évben is saját zsebből oldottunk meg feladatokat. A többmilliós adó befizetési kötelezettséget egyébként egy hibás bevallásunk okozta. Konkrétan nem ezerben adtuk meg a bevallási fő összeget. A helyreigazítási kérelmünket elfogadták és törölték a milliós befizetési tételt..

Az évet mintegy 6. 260 forintos induló tőkével kezdtük számlánkon, amihez adófizető magánszemélyek 1 %-os támogatásából, 17 102,- Ft-ot utalt át részünkre a Nemzeti Adó-és Vámhivatal. Ezekből a tételekből álltak össze pénzeszközeink. Kiadásainkat minimalizáltuk. Számlakezelő bankunk költsége havi bontásban 439 Ft számlavezetési díj, plusz 57 Ft mobilbank tranzakciós díj, ami összesen havi 496 Ft. A beszámoló elkészültéig 4960 Ft. Működési költségeink közül megemlítem az 1300 forintos posta költségünket, melyet ismét saját zsebből fizettünk. Szerettem volna felvenni ezt az összeget a számlánkról, de tájékoztattak, hogy ennek az összegnek a készpénzben történő felvétele olyan költséggel jár, ami szinte megegyezik a felvételre előirányzott összeggel. Ezért azt a számlánkon hagytam. Összességében kiadásaink csak postára és banki szolgáltatásra korlátozódtak. Mintegy 6.260 Ft magasságában. A jelenleg rendelkezésünkre álló összeg: 18.325 Ft.

Fontos megjegyeznem, hogy az 1 %-ból befolyt összeget, miután nem költöttük el, céltartalékba helyeztük. Azzal a megjegyzéssel, hogy azt egy éven belül működési feltételeink támogatására kell felhasználni. Hangsúlyos, hogy az 1996. évi CXXVI. törvény 6/C. § *  (1) *  A 4. § (1) bekezdés a)-g) pontjában meghatározott kedvezményezett az e törvény alapján átutalt összegnek a 6. § szerinti átutalását követő év december 31. napjáig történő felhasználására vonatkozó, a cél szerinti és működési költségeket összegszerűen is tartalmazó adatait - meghatározva a támogatás esetleges, az átutalást követő második év december 31. napjáig terjedő tartalékolásának tényét, célját és összegét is - a kiutalást követő második év május 31. napjáig az adóhatóság részére elektronikus úton küldi meg (a továbbiakban: beszámolási kötelezettség). A kedvezményezett a köztartozásra átvezetett összeget is feltünteti a beszámolóban. A fel nem használt - ötezer forintot meghaladó - összeget a kedvezményezett a beszámolással együtt az adóhatóság részére visszautalja.

Kérem a tisztelt közgyűlést, hogy a vezetőség egyszerűsített éves beszámolóját fogadja el.

 

Tatabánya, november 28.

 

 

Takács János elnök                            Lukács Lajos  alelnök     Nagy Zoltán alelnök

 

 

1. melléklet a 479/2016. (XII. 28.) Korm. rendelethez

Az egyszerűsített beszámoló mérlegének előírt tagolása az Ifjúsági és Állatvédelmi Őrszolgálat Egyesületnél a 2018. üzleti évre

   ESZKÖZÖK (AKTÍVÁK)

A. Befektetett eszközök                                           

I. Immateriális javak                                                           0 Ft

II. Tárgyi eszközök                                                             0 FT

III. Befektetett pénzügyi eszközök                                      0 Ft

B. Forgóeszközök                                                   

I. Készletek                                                                        0 Ft   

II. Követelések                                                                   0 Ft   

III. Értékpapírok                                                                 0 Ft

IV. Pénzeszközök                                                      22.062 Ft

Eszközök összesen                                                   22.062 Ft

FORRÁSOK (PASSZÍVÁK)                                              

C. Saját tőke                                                                                        

I. Induló tőke/Jegyzett tőke                                          6.260 Ft

II. Tőkeváltozás/Eredmény                                         -6.260 Ft

III. Lekötött tartalék                                                          -77 Ft

IV. Tárgyévi eredmény alaptevékenységből (közhasznú tevékenység.) 0 Ft

V. Tárgyévi eredmény vállalkozási tevékenységből           0 Ft

D. Tartalék                                                                          0 Ft            

E. Céltartalékok                                                         17.102 Ft

F. Kötelezettségek                                          

I. Hosszú lejáratú kötelezettségek                                    0 Ft

II. Rövid lejáratú kötelezettségek                                1300 Ft   

Források összesen                                                   18.325 Ft

 

Megtartottuk idei közgyűlésünket, a dokumentumok itt eléhetőek

 

Események

Egyesületünk számos programot szervez meg, és az itt megtekinthető fotósorozatunk erről tanuskodik. Kérjük, tekintse meg galériánkat, hogy bővebb képet kapjon az általunk végzett tevékenységről. Reméljük, hogy fotóink felkelti érdeklődését!